W poprzednim wpisie
prezentowaliśmy możliwości organizacji ślubu i wesela w plenerze od strony
formalnej. Zwracaliśmy uwagę na kwestie dokumentów, kosztów i doradzaliśmy, o
czym trzeba pamiętać decydując się na organizację samego ślubu poza murami
urzędu, czy kościoła. W tym wpisie, chcemy przybliżyć praktyczne aspekty
organizacji ślubu i przyjęcia weselnego
„pod chmurką”
„Ślub i wesele pod chmurką” najlepiej latem
W naszej strefie
klimatycznej sezon weselny raczej przypada na
miesiące letnie. Jeśli decydujemy się na ślub i wesele „pod chmurką” to
rekomendujemy raczej miesiące letnie: czerwiec, lipiec, sierpień ostatecznie
wrzesień. Wiąże się to oczywiście z większym prawdopodobieństwem dobrej pogody
i w tych miesiącach mamy mimo wszystko
cieplejsze noce, więc z budżetu będzie można wykreślić np. specjalne lampy
grzewcze. W sezonie letnim jest nie tylko łatwiej zorganizować sam ślub i
wesele, ale również przełoży się to na tańsze koszty oraz ciekawsze atrakcje. Spokojnie
możemy pomyśleć o zorganizowaniu dłuższej sesji fotograficznej w plenerze, czy pojechać
do ślubu samochodem z odkrytym dachem. Sezon letni to również bogatszy wybór
kwiatów – co przekłada się na koszty dekoracji, czy bukietów oraz dużo większy
wybór warzyw i owoców – co z kolei ma wpływ na dobór menu weselnego.
Przyjrzyjmy się teraz, o
co musimy zadbać na samej ceremonii ślubnej. Niezależnie od charakteru
ceremonii dobrze jest zadbać o to by miejsce, gdzie będzie odbywać się ślub
było zadaszone. Trzeba zabezpieczyć i nas i naszych gości przed deszczem,
wiatrem i słońcem. I my sami i nasi goście nie będą dobrze wspominać naszego
ślubu dobrze, w przemokniętych ubraniach, z potarganymi fryzurami, czy smażąc
się w upale.
Ślub cywilny – w pięknej scenerii
Jeżeli decydujemy się
na ślub cywilny, musimy zadbać by
miejsce na ceremonię było godne i pozwalało zapewnić uroczysty charakter wydarzenia.
Ponad to musi być bezpieczne dla wszystkich uczestników wydarzenia. Miejsce w
którym będzie udzielany sam ślub możemy wyróżnić elegancką dekoracją, którą
zaaranżujemy pod specjalnym namiotem lub dużym parasolem. Musimy pamiętać by
znaleźć miejsce na godło państwowe. Warto zadbać również o miejsca siedzące dla
Państwa Młodych, świadków i urzędnika. Przyda się niewielki stolik lub mównica,
na której będzie można podpisać dokumenty.
Ślub kościelny i konkordatowy poza murami
kościoła
Ślub kościelny ( lub
konkordatowy) jeśli ma się odbyć w plenerze jest dużo trudniejszy do
zorganizowania niż cywilny. Wymaga specjalnej zgody biskupa, o którą również
nie jest łatwo i czeka się na nią bardzo długo. O tym co nam może pomóc w uzyskaniu
takiej zgody pisaliśmy w poprzednim wpisie.
Jeśli uda nam się uzyskać taką zgodę musimy zadbać nie tylko o dostojność, ale
i liturgiczny przebieg wydarzenia. Ślub jest jednym z sakramentów i może odbyć
się w formie samej liturgii – więc mszy świętej. W praktyce najczęściej sakrament
małżeństwa zawierany jest w trakcie mszy (po Ewangelii i homilii, a przed Eucharystią).
Wynika to z symboliki kościoła. Ceremonia, w trakcie której mężczyzna i kobieta
składają przysięgę przed Bogiem i od tego czasu stanowią wspólnotę. Ich związek
jest porównywany do nierozerwalnego związku Chrystusa z Kościołem, który
celebrowany podczas Eucharystii - Komunii.
Dekoracje, oświetlenie i inne detale
Ślub kościelny
(konkordatowy) wymaga od nas zaaranżowania miejsca na ołtarz. Powinny się
również znaleźć świece, krzesła dla księdza i osób pełniących służbę w trakcie
mszy. Powinny znaleźć się krzesła i klęczniki dla Pary Młodej i świadków.
Musimy również podać zbliżoną liczbę uczestników wydarzenia.
Podobnie jak w przypadku
ślubu cywilnego warto zadbać o zadaszenie miejsca ceremonii, tak by mogła się
ona odbyć bez zakłóceń. W tym celu doskonale sprawdzą się namioty eventowe lub
bankietowe, które uchronią nas przed warunkami atmosferycznymi. Jeśli bardzo
zależy nam na ślubie pod gołym niebem i nie chcemy namiotu – to warto pomyśleć
o dużych parasolach. Ładnie będą prezentować się białe. Uchronią nas przed
deszczem, ale i słońcem.
Aby podkreślić
wyjątkowość
dnia i miejsca, warto udekorować samo miejsce ceremonii. Świetnie sprawdzą się dekoracje kwiatowe, które ustawimy wzdłuż krzeseł lub ławek dla gości oraz przed ołtarzem, stołem, czy mównicą. Mogą być to wiązanki, bukiety na gąbkach. Ładnie prezentować się będą również szklane wazony wypełnione wodą z pojedynczymi kwiatami. Idealnie sprawdzą się kalie, róże, czy lilie. Bardzo modne w tym sezonie są zwisające kompozycje kwiatowe, zaaranżowane w ozdobnych klatkach, czy lampionach. Można pokusić się również o pergole, która będzie rozwieszona nad miejscem samej ceremonii.
dnia i miejsca, warto udekorować samo miejsce ceremonii. Świetnie sprawdzą się dekoracje kwiatowe, które ustawimy wzdłuż krzeseł lub ławek dla gości oraz przed ołtarzem, stołem, czy mównicą. Mogą być to wiązanki, bukiety na gąbkach. Ładnie prezentować się będą również szklane wazony wypełnione wodą z pojedynczymi kwiatami. Idealnie sprawdzą się kalie, róże, czy lilie. Bardzo modne w tym sezonie są zwisające kompozycje kwiatowe, zaaranżowane w ozdobnych klatkach, czy lampionach. Można pokusić się również o pergole, która będzie rozwieszona nad miejscem samej ceremonii.
Jeśli ślub odbywa się
miejscu zacienionym lub pod wieczór, świetnie sprawdzą się świece – pływające na
wodzie lub słupkowe w długich przeźroczystych wazonach. Możemy też pomyśleć o lampionach – zarówno tych szklanych, jak i
papierowych. W zależności od stylu i klimatu jaki chcemy uzyskać, możemy
również pomyśleć o eleganckim oświetleniu elektrycznym, np ledowym. Począwszy
od lamek, lampionów po duże bardzo eleganckie lampy zewnętrzne.
Oprócz kwiatów krzesła i
ławki możemy przystroić szarfami, tiulem lub zaopatrzyć je w specjalne
pokrowce. Idealnie sprawdzi nam się biel, ale dobrze będą się prezentować
wszystkie pastelowe kolory – ecru, róże, błękity, czy bardzo modna ostatnio
mięta. Kolor jednak można dobrać wg
upodobań Pani Młodej lub dodatków do sukni.
Niezależnie od rodzaju
ceremonii, jeśli spodziewamy się dużej ilości gości powinniśmy zadbać o odpowiednie
nagłośnienie wydarzenia. Tak by wszyscy goście mogli dobrze słyszeć słowa
przysięgi i aktywnie uczestniczyć w ceremonii.
Jeśli zdecydujemy się na
ślub późną wiosną lub jesienią, przydatne mogą się okazać specjalne lampy
grzewcze na gaz lub nagrzewnice elektryczne, które ogrzeją namiot. Jeśli ślub
odbywa się w miejscu oddalonym od zabudowań i nie ma jak pociągnąć okablowania
elektrycznego, to musimy liczyć się z wynajęciem agregatu prądotwórczego, który
zapewni nam zasilanie.
A ile to wszystko kosztuje?
Jeśli chodzi o samą
ceremonię to koszty ceremonii cywilnej to 1000 zł. W przypadku kościelnej - trzeba ją uzgadniać z księdzem
indywidualnie. O kosztach i dokumentach pisaliśmy w poprzednim wpisie.
W naszym budżecie muszą
znaleźć się następujące pozycje:
- Koszt wynajęcia namiotu – od 200 zł za 5m2 (wielkość namiotu uzależniona od ilości osób)
- Koszt wynajęcia mebli: stół - ok 50 zł/szt.; krzesła – koszt od 10-30 zł;/ szt. mównica - ok 300 zł (koszty uzależnione od rodzaju mebli)
- Koszt dekoracji: kwiaty, świece, szarfy i tule – od 500 zł; pokrowce od 3-7 zł/szt (koszty uzależnione od rodzaju kwiatów, dodatków i wielkości dekoracji)
- Koszty lamp grzewczych lub nagrzewnic – od 150 zł/szt. (ilość lamp lub nagrzewnic uzależniona od wielkości namiotu)
- Koszty nagłośnienia – kolumny ok 70 zł; mikrofony ok 25 zł, wzmacniacz ok 100 zł (koszty są przybliżone i uzależnione od rodzaju sprzętu i wielkości namiotu)
- Koszty agregatu - około 100 zł( w zależności od mocy urządzenia koszt może być wyższy)
Kolejna porcja
praktycznych informacji o organizacji ślubu i wesela w plenerze już niebawem.
Tym razem skupimy się na praktycznych aspektach organizacji samego wesela „pod
chmurką”
Sala weselno-bankietowa Alexandria w Łosiu zaprasza na swoją stronę www.alexandriaevents.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz